jag ser konsten av din gåva, mitt liv i ditt. Jag ser svaret på verklighetens fråga, att jag får dansa fritt.

Jag har skrattat, jag har svurit, jag har gråtit och jag har burit. En tyngd och en förtvivlan, en ångest och en glädje. Jag har burit allt mellan raderna och jag har tagit hand om bravaderna. Jag vill vinna, jag vill stanna. Jag vill förlora och ramla. Jag vill växa i nuet, men stanna idag. Jag vill vakna stark, men somna svag. Jag vill granska alla vyer, jag vill ta vara på varje dag. Jag vill hoppas och längta, jag vill sakna och förtränga. Jag vill att motsatserna ska mötas, jag vill återigen döpas.
- Jag vill veta vem jag är

Det är mycket man vill, det är mycket man har gjort. Såhär känner jag iallafall just nu. Kort, gott och en aningen invecklat kanske, men sån är jag. Lite åtminstonde. Nu har jag kanske gjort ett ytterligare lite avgörande val hur som helst, får se vad magkänslan känner framöver men ena sidan väger för tillfället över lite grann. Men det vänder fort, och har gjort många gånger om. Det är svårt att veta vad man vill när man delvis inte vet vem man är. Jag vet att jag är jag, och att det ni möter är ingen annan än mig. Men jag känner att jag får bitar att falla på plats. Våren har slagit till med bravur, och det tyder inte på något annat än att resterande månader på år 2011 kommer vinna över rekorden.

Bjuder på en underbart fin låt:
Trevor Hall - Well I say ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0